Monday, April 9, 2012

Munajat Cinta Seorang Isteri


Ya Allah
Kau ampunilah dosaku yang telah kuperbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaraan yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental
Kau karuniakanlah aku dengan sifat keridha-an
Kau peliharalah lidahku dari kata kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala ujian-Mu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suamiku ini adalah pilihanMu di Arasy
Berikanlah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya
Sekiranya suamiku ìni adalah bidadara untukku di JannahMu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suamiku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata kataku dari menyakiti perasaanya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berikanlah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tapi ya Allah...
Sekiranya suamiku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan duniaMu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku membetulkan keadaanya
Sekiranya suamiku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena

Ya Allah .....Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan keterlanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan, bimbìnglah aku ke jalan yang Engkau ridhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai seorang istri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan di akhiratMu
Sekiranya aku ingkar dan durhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu
Ya Allah .... Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa

Sumber: http://gembox.us/

1 comment: