Wednesday, October 27, 2010

Ayam vs Kambing

Pada suatu petan,ayam telah bersiap-siap untuk ke rumah kambing, untuk mengajak kambing ke Bandar. Bila sampai di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.

Ayam: Hai Bing, Apa kabar?

Kambing: Khabar baik Ya,! Wah! Bukan main lagi kau Yam, nak ke mana tu? Segak sungguh hari ni.

Ayam: Nak pergi karoke di bandar. Nak ikut Tak?

Kambing: Terima kasih je! Hari ni saya ada urusan sikit. Yam! Aku Tanya sikit boleh tak?

Ayam: Boleh apa salahnya?

Kambing: Ko ni memang smart dan bergaya, hensem pulak tu!

Ayam: Terima kasih (Ayam tersengih dan tersenyum apabila mendapat pujian dan kambing).

Kambing: Tapi! (Kambing tersenyum)

Ayam: Tapi kenapa? (Ayam terkejut)

Kambing: Ye la! Harap muka smart dan hensem je! Tapi tak pakai kasut! He! He! He! (Kambing ketawa)

Ayam : Ko kutuk aku ye. Ko tu lagi teruk!

Kambing: Aku teruk! Apesal pulak!

Ayam : Nampak macam alim. Ada janggut. Tapi suka tunjuk telur... macam orang sewel... Kah! Kah! Kah! (Ayam ketawa dengan kuat, tanda rasa puas hati)

Kambing: (Ayam ni aku tanduk baru tau – dalam hati)

No comments:

Post a Comment

Google+ Followers