Wednesday, February 9, 2011

Kaedah Mendapat Pancutan Dinamik

Pancutan air mani berlaku apabila lelaki mencapai klimaks atau kemuncak rangsangan seksual.

Ketika dalam keadaan terangsang, semua otot yang terbabit dalam menjayakan penetrasi seperti otot lantai pelvis atau otot kemut dan otot yang digunakan untuk dayungan alat kelamin lelaki ke dalam alat sulit wanita seperti otot punggung, otot belakang, otot peha dan semua otot badan berada dalam keadaan tegap dan aktif.

Sistem pancutan juga dalam keadaan mantap dan bersemangat. Apabila lelaki mencapai klimaks, sistem pancutan menjadi aktif dan air mani terkeluar secara pancutan dengan cengkaman otot lantai pelvis atau otot kemut yang berlaku secara spontan.

Apabila lelaki cuba mengawal ejakulasi dengan hajat nak melewatkan ejakulasi dengan mengemut, daya ejakulasi terbantut dan air maninya keluar secara meleleh.

Sistem pancutan menjadi kurang bersemangat apabila umur lelaki meningkat dan otot yang mengawal pancutan lemah akibat perubahan umur dan kurang daya fizikal.

Jika ingin mencapai ejakulasi lebih dinamik, lelaki perlu mengekalkan gaya hidup sihat seperti melakukan senaman berkala supaya otot badan lebih berdaya. Lakukan senaman kemut (senaman kegel) dan elak mengemut ketika ejakulasi berlaku supaya daya ejakulasi lebih mantap.

Berkaitan sensitiviti alat sulit wanita, kajian menunjukkan bahagian langit atau bahagian atas alat sulit wanita lebih sensitif secara menyeluruh.

Corak sensitiviti mukosa alat sulit wanita ialah sentuhan taktil (tactile sensation), sentuhan getaran (vibratory sensation) dan sentuhan tekanan (pressure sensation).

Jika dalam hubungan kelamin, suami lebih mengamalkan dayungan keluar masuk, corong alat sulit wanita tidak dapat sentuhan cukup dan sukar menghayati rangsangannya dan mungkin tidak dapat mencapai klimaks.

Jika dayungan alat kelamin lelaki dilakukan dengan ereksi kekal di dalam alat sulit wanita tanpa mengeluarkannya, ia dapat sentuhan menyeluruh dan jika geselan dilakukan lebih ke langit alat sulit wanitai itu, bahagian yang sensitif dapat rangsangan cukup dan wanita mudah mencapai klimaks.

Sebilangan wanita yang mempunyai mukosa alat sulit yang sangat sensitif merasa pancutan ketika suaminya klimaks melalui tiga corak perasaan yang dijelaskan awal tadi.

Ini tidak bermakna wanita yang tidak rasa ejakulasi suami mempunyai daya sensitiviti alat sulit lemah. atau kurang. Yang mustahak ialah si suami dan isteri puas dalam hubungan intim yang mereka lakukan.

Sumber: http://www.hmetro.com.my/

No comments:

Post a Comment