Friday, March 26, 2010

Khasiat Goji


Goji telah digunakan dalam Perubatan Tradisional oleh rakyat China selama lebih 5000 tahun. Terdapat beberapa teks perubatan Cina purba yang menyanjung faedah kesihatan yang mengagumkan daripada buah Goji ini. Berikut adalah antara teks perubatan tersebut:

Ben Cao Hui Yan menyatakan: "Goji meningkatkan Qi atau daya kehidupan, menyokong darah, menyuburkan yin dan yang, membuang angin, merupakan herba yang sangat baik".

Dr. Earl Mindell, R.Ph.,Ph.D., dikenali sedunia sebagai seorang Pakar Herba dan Ahli Farmasi dalam tulisannya GOJI merupakan sejenis herba yang sangat hebat kerana ia mengandungi anti oksida dan imuniti yang tinggi untuk melawan daripada serangan pelbagai jenis penyakit selain dapat menghalang daripada peroses penuaan melalui rangsangan HGH (Hormon Pertumbuhan Manusia) antara lain GOJI dapat mengatasi masalah seperti tekanan darah tinggi, mengurangkan risiko kanser, kolestrol dalam darah, mengawal diabetis, meningkatkan fungsi seksual, memguatkan jantung, menyokong fungsi hati yang sihat, menguatkan otot dan tulang, memelihara buah pinggang, memulihkan daya ingatan, enziam penghadaman anti radang dan lain lain.

1 comment:

  1. Salam…Sy ada menjual buah goji bery gred A..berat sekitar sekilo angaran ribuan biji di sebabkan buah ini seperti biji bery or kismis jadi bilangan ribuan biji walau sekilo sahaja..memang berbaloi baloi untuk kesihatan seisi keluarga rasanya yang masam manis mesti menjadi kegemaran termasuk anak anak kecil untuk menambah darah dan kesihatan badan dan otak dengan vitamin yang hebat hebat sebungkus harga cuma rm80 free wang pos….cepat dan pantas sy hantar guna kan pos laju.call or msg sy xpun wasap sy kt 0174687570(mohd zuhairi) Kebaikan buah goji bery sangat dasyat…………………….
    buah super food…rahsia rahsia orang terdahulu untuk kekal sihat..
    diiktiraf sebagai antara makanan kesihatan terbaik. Buah yg sy jual adalah asli…bukan pil bukan kapsul tapi dalam bntuk sebiji sebiji yang sudah kering dan terus di kunyah…..amat menyelerakan dan rasa nya membuatkan anda kecur air liur..fuhh sihat dan sedap…itu terbaiklah
    sehari 60 biji untuk kesihatan.sesiapa pun boleh amal kan… Keluaran sy adalah asli..nama syarikat sy JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete